Red Velvet Donuts

Donuts vol suiker? Dacht het niet! Wanneer je ze zelf maakt kan je ze zo ”healthy” maken als dat jij wilt. Let wel op, voor het maken van deze donuts heb je uiteraard donut vormpjes nodig!

Deze donuts zijn ideaal als tussendoortje. Één donut bevat slechts 80 kcal, 12,5 gram koolhydraten, 4,2 gram eiwitten en 1,2 gram vet. Dit is berekend bij tien stuks. Hierdoor is er zeker ruimte voor twee, of zelfs drie healthy donuts. Vergeet niet dat alles om een juist balans draait. Wanneer jij zin hebt in een Dunkin Donut, moet je er gewoon voor gaan!

Hieronder vind je alle ingrediënten voor de red velvet donuts.


Voor het donutbeslag:
– 100 gram patent tarwebloem
– 30 gram whey eiwitpoeder
– 20 gram cacao poeder
– Snufje zout
– 1tl bakpoeder
– Zoetstof
– 1 ei
– 100ml melk
– 50 ml maple syrup
– Rode vloeistof

Voor het glazuur:
– 60 gram roomkaas (lactosevrij van Arla)
– Kokosdrink
– White choco flavor drops
– Zoetstof

De bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Meng alle droge ingrediënten voor het beslag met elkaar in een grote kom. Meng ook alle natte ingrediënten voor het beslag met elkaar en voeg dit vervolgens samen met de droge ingrediënten. Mix goed door elkaar tot een glad beslag.

Vet donutvormpjes in met PAM spray of plantaardige olie. Vul de vormpjes tot de helft met het beslag. Zet dit in de voorverwarmde oven voor 10 à 12 minuten.

Nu de red velvet donuts in de oven staan kan je alle ingrediënten voor het ”glazuur” mengen.

Wanneer de healthy donuts gaar zijn haal je ze uit de oven en laat je ze goed afkoelen. Als de red velvet donuts afgekoeld zijn kan je ze dippen in het roomkaasglazuur. ENJOY!